Головна » Новини » В чому полягають особливості використання персональних даних у період дії правового режиму воєнного стану?

Наша мета

Наша мета – об’єднання зусиль місцевих рад для розв’язання спільних проблем територіальних громад, захисту їх прав та інтересів, а також створення умов для соціально-економічного розвитку населених пунктів та ефективного здійснення повноважень місцевого самоврядування.

В чому полягають особливості використання персональних даних у період дії правового режиму воєнного стану?

Запровадження з 24 лютого 2022 року Указом Президента України на всій території України правового режиму воєнного стану внесло певні юридичні корективи у процедури використання персональних даних громадян України, іноземців та осіб без громадянства.

Відповідно до п. 3 Указу Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 «Про запровадження воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 року № 2102-IX, у зв’язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені ст. 30 – 34383941 – 4453 Конституції України.

Дія зазначеного положення згаданого Указу Президента України означає, що у зв’язку з можливістю обмеження права фізичних осіб на невтручання у особисте і сімейне життя, використання персональних даних на території України в період дії режиму воєнного стану може супроводжуватися дією не лише загальних, а і спеціальних вимог до процедур використання відповідної інформації.

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України «Про захист персональних даних» використання персональних даних передбачає будь-які дії володільця щодо обробки цих даних, дії щодо їх захисту, а також дії щодо надання часткового або повного права обробки персональних даних іншим суб’єктам відносин, пов’язаних із персональними даними, що здійснюються за згодою суб’єкта персональних даних чи відповідно до закону.

У період дії режиму воєнного стану використання персональних даних має відповідати наступним критеріям:

  • Ґрунтуватися на передбачених у ст. 11 Закону України «Про захист персональних даних підставах».
  • Бути ненадмірними стосовно мети з якою вони використовуються.
  • Використовуватися лише тими суб’єктами владних повноважень, підприємствами, установами чи організаціями, яким законодавством України надано дозвіл на таку обробку, або відповідною згодою суб’єкта персональних даних.
  • Бути строковим, тобто здійснюватися протягом періоду, визначеного законодавством України.
  • Збиратися з достовірних джерел та не надаватися третім особам, без згоди суб’єктів персональних даних та за умови, що запитувачі персональних даних гарантують ступень захисту відповідної інформації на рівні, негіршому, ніж це робить володілець.

Необхідно звернути увагу, при визначенні меж правомірного використання персональних даних суб’єктами владних повноважень у період дії правового режиму воєнного стану слід враховувати вимоги норми, передбаченої у ч. 2 ст. 19 Конституції України а також керуватися завданнями діяльності кожного з таких суб’єктів та змістом повноважень, якими вони наділяються у період дії режиму воєнного стану.

Детальніше за посиланням:https://cutt.ly/VFPlYc4


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.