Головна » Новини » Рік після презентації соцдослідження Київського субрегіону

Наша мета

Наша мета – об’єднання зусиль місцевих рад для розв’язання спільних проблем територіальних громад, захисту їх прав та інтересів, а також створення умов для соціально-економічного розвитку населених пунктів та ефективного здійснення повноважень місцевого самоврядування.

Рік після презентації соцдослідження Київського субрегіону

Рівно рік тому 29 вересня 2020 року відбулася презентація першого дослідження суспільної думки щодо започаткування Київської агломерації. Це грунтовний документ, де аргументовано, конкретними цифрами і відсотками думки мешканців і мешканок територіальних громад.

За словами експерта Ради Європи Маркіяна Дацишина, йдеться про перше репрезентативне дослідження жителів Київського суб-регіону. Опитано 400 громадян і громадянок у Києві, 800 – у шести містах, трьох селищах міського значення та шести селах, які знаходяться в радіусі до 30 км від столиці. Ще 600 респондентів – жителі і жительки чотирьох міст і чотирьох сіл, розташованих у радіусі понад 30 км від Києва.

Уперше була сформована вибірка респондентів не з якогось одного населеного пункту, а з громад приміської зони довкола столиці, які тісно пов’язані з нею. Зокрема з’ясовувалися особливості локальної ідентичності населення цих громад, більшість з яких у передмісті виявилися не місцевими, а приїжджими.

Вималювався загальний соціологічний «портрет» жителя Київського субрегіону. Кожного робочого дня 24,8% з 30-ти кілометрової території їздять до столиці (певна річ, за звичайних умов, не враховуючи карантин). Так роблять і 17% тих, хто живе в громадах понад 30 км.

Переважно вони добираються маршрутками – відповідно 63,1% ( до 30 км) і 57,8% (понад 30 км). А от електричкою, як це характерно для столиць Європи, – лише 14,5% (понад 30 км) та 3,4% ( до 30 км). На дорогу ( лише в один бік) найчастіше респонденти з передмістя витрачають0,5 – 1 годину(49% до 30 км), з віддалених населених пунктів (понад 30 км) – 1-1.5 год (43% респондентів). Найчастіше це незручний, травматичний спосіб пересування, що призводить до транспортного хаосу, і водночас ненадійний та неефективний для оподаткування.

Соціологічне опитування дало красномовну відповідь на запитання, як жителі і жительки Київського субрегіону відносяться до співробітництва громад в агломерації.

Загалом цю ідею підтримують 45,1%. З-поміж сьогоднішніх киян і киянок її прихильниками є 44,4% (14,5% – проти, 40,5% – важко сказати). Серед тих, хто живе в громадах до 30 км – 59,7%, а понад 30 км – 33,2%.

Визначальними пріоритетами такої співпраці називалися створення робочих місць, медобслуговування вторинного рівня, громадський транспорт, екологія, переробка відходів і навіть боротьба з корупцією.

Зі звітом про результати соціологічного опитування жителів і жительок Київського суб-регіону (агломерації) можна ТУТ.


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.